Sunday, April 25, 2010

Saturday and Diet

Hi all.. How's your weekend? Saturday saya adalah sangat pack coz I need to work, and working on Saturday sangat2 lah tidak seronok yer..

But, after the working hour, saya berkesempatan untuk berdating2 dengan one of my closest friend ever. Kebetulan my bff ni berada di Ipoh to visit her tok house yang ada kenduri tahlil. So after working, menonong lah saya membawa kereta ke rumah tok bff to see her.

I had lunch there which is sangat lah sedapnye, daging makngah, sambal udang dan kacang buncis goreng. Saya sebenarnya malu nak lunch kt rumah orang ketika ber diet ini, sebab saya x boleh makan carbs, termasuk lah nasi. Nak meratah lauk jer kat rumah orang adalah sedikit malu tapi bila my bff insist suruh makan juga, so tak kan nak tolak rezeki kan =)

After that we went out to have our own privacy time together, sembang2, gelak2, menangis2, all mixed feeling. hehee.. Since I am on DIET, keje saya asyik la nak cari penimbang, nak ukur berat dah turun ke belum. Masuk Jusco cari timbang, masuk Watson cari timbang tapi semuanya x accurate sebab timbang baru yang masih di dalam kotak kan. So at last sebelum we had our dinner at Kenny Rogers, berjaya temui timbang yang kena bayar 40sen tu.


my bff with Kenny Rogers' quarter Chicken and 3 sides dishes
Okie, I memang diet carbs but I can eat protein that's why I choose Kenny Rogers for our dinner. My plate was actually chicken salad tapi sebab lapar kot sampai dah makan half baru teringat nak snap pic, jadi malu nak tunjuk pinggan yang dah diusik. But u can imagine kan, chicken salad yang ada letture, carrot, onion, tomato, cucumber, boiled egg and chicken slice serve with thousand island. Sedap! Jauh berbeza dengan KFC punye chicken salad. So next time mesti makan lagi.
Berbalik kepada penimbang itu, selepas menimbang, saya berjaya menurunkan lagi 1kg dalam masa seminggu. So my weight now is 53kg. Saya tidak obes, saya normal tapi hanya aim untuk berat badan ideal to my height which is 50.4kg. So, I have another 3kg to go. Maka nya masih akan meneruskan diet dan mungkin akan mula bersenam. hehee..
p/s: Tell me about your interesting weekend...

2 comments:

OmbakBaik said...

best nye g mamam2 n sembang2

mia said...

@ilya: agak best dan terharu sbb dh lama x jupe dela.. dan ini pertemuan terakhir sebagai single kot, lpas ni dh double ;p