Monday, April 19, 2010

Isnin yang indah..

Selamat hari Isnin.. No Monday BLuES today because it's olideyZ you all =) Cuti apa? ooH.. cuti bersempena hari keputeraan DYMM Sultan Perak. Dirgahayu Tuanku..

Bersempena hari cuti nan permai ini, haruslah bangun tidor pun lambat kan. Sesekali dapat peluang begini, kalau tidak tu, pagi2 buta dah kena pergi kerja. Lagi satu punca saya bangun lambat ialah kerana baru sampai dari kL pukul 1am semalam.

Last Saturday, early in the morning dah bergegas kelam kabut ke stesen tren utk ke kL. Motif utama ke sana adalah untuk menempah baju pernikahan, alhamdulillah telah selamat ditempah. Hanya menempah baju kurung moden dan kain dibuat ekor pari... meleret lah nanti ketika berjalan kan..

Hari Ahad, saya pun bercadang untuk kembali semula ke Ipoh. Even Monday is a public holiday, still decided to go back on Sunday coz I need to do room cleaning and also laundry. Maka nye, selepas lunch terus bergegas ke klcentral utk membeli ticket train. Ticket yang still available on that day is at 3pm and 9.45pm from klcentral. Mula2 nak beli yang at 3pm tu, tp memandangkan ticket yang available hanyalah ticket 1st class yang berharga rm40, sy fikir baiklah naik tren shuttle ipoh-kl sahaja yang ada pada pukul 9.45pm itu.

Masa yang banyak sebelum pukul 9.45pm itu digunakan untuk servey2 rumah disekitar bangsar dan PJ. Rumah untuk kami diami selepas berkahwin nanti, memandangkan fiance yang akan bertukar tempat kerja iaitu di klplaza, mulai 1st may nanti.

After maghrib, my sister yang baru je sampai dari shah alam, tanpa masuk ke rumah terlebih dahulu terus je menghantarkan saya ke klcentral. Okie, cerita di sebalik cerita, I stay at my sister place during my visit to kl, tapi langsung tidak berkesempatan jumpa my sister hingga lah waktu dia hantar saya ke klcentral. Bukan kerana saya asyik bekepit dengan fiance tp disebabkan kesibukan my sister yang sedang menyambung phD hingga tidak balik ke rumahnye sendiri. HAish.. sabar jelah eh..

Sampai di klcentral, masih awal lagi around 8.45pm so kami melepak and having kfc as dinner memandangkan my sis yang kebuluran ketika itu. I just had chicken salad yang langsung x menepati piawai selera tekak saya. Banyak carrot parut dan letture sahaja ye. Confirm dah memang tidak akan membeli lagi.

Dan selepas my sis balik, tinggal lah I terkontang kanting di tempat menunggu, gate A. As u can see below, punyalah ramai umat yang tgh tunggu train bersama2 saya. Keadaan yang ramai ini adalah disebabkan train ke hatyai yang delay dan terpaksa bertolak bersama2 dengan train shuttle ke Ipoh. Boleh dengar ramai penumpang yang berdialek utara na.. hehehee..



nampak tu gate A, jangan salah gate.
I beli bekalan wajib setiap kali akan berada on the road, which is this...

mineral water sejuk, patutnya beli yang x sejuk la.
Dan, tangan saya telah gatal membeli satu lagi bekalan yang sepatutnya saya x beli pun tak mengapa iaitu....

pocket shin chan siri 27
Okie, I'm a die hard fan of shin chan. Saya ada semua koleksi buku shin chan dari siri yang pertama hinggalah ke no 48 sekarang. You might thing that saya dah tua dan tidak sesuai untuk Shin Chan lagi but who cares. I enjoy reading it and as long as saya tak minta duit sesiapa untuk membeli nya tiada sapa patut question hokey.. Kenapa saya kata kalau x beli pun tidak mengapa, sila tengok shin chan tersebut siri 27 and I already have it. Rasa tertipu sebab saya ingatkan mini shin chan ni koleksi cerita yang lain daripada yang normal shin chan, rupa2nya tetap yang sama cuma buku itu berbentuk MINI. Btw, tidak lah rugi sangat kot, I can make it as one of my collection kan..
Last but not least, ini lah rupanya shuttle train saya. Coach x2 dan seat 8A. Punyalah sejuk, sama seperti summer di waktu malam di London. eceh. Btul saya tak tipu, suhu nya agak sama tapi cuma di dalam tren yer. Kat luar, suhu nya masih seperti malaysia. ngehehe... Till then enjoy your weekdays!!

shuttle train ipoh-kl

5 comments:

zarin said...

owh kakakmu tersangat bz ye?miya...kak ina lum dpt booking hotel lg ni..byk hotel sudah ponuh lerrr...ramainya org nak dtg kenduri miya ye ahaks :D

Alyza Fisol said...

mia tempah bj nikah kat mane???

mia said...

@zarin: hehehee.. time tu kan cuti wesak, tat's why hotel penuh kot. tapi kt ipoh ni bukan ada tourist attraction pun. mungkin betula kot diaorg sumer nak dtg my wedding ;p

@alyza: mia tempah baju kt ibu mertua kepada my brother. Dia memang tukang jahit dan dia jugak yang jahitkan baju engage mia dulu. Memang sedap pakai. nak tempah situ gak ke? mia bleh recommend kan.. org putrajaya.

dee said...

nua akan keje kt kl plaza? dah siap ke bangunan tu? ari tu tgk cm tak siap lg...

mia said...

@dee: correction, plaza central lah =)