Thursday, August 5, 2010

The Undomestic Goddess

picture from google


Hai all.. what you've been up to?

Saya baru je selesai menghabiskan membaca buku di atas ini. The Undomestic Goddess by Sophie Kinsella.
Dalam sibuk bekerja pun masih sempat mencuri masa untuk membaca kerana saya berpendapat membaca dapat merehatkan minda dan selalu nya saya akan memilih bacaan ringan seperti novel dari Sophie Kinsella ini.

Saya mula kenal Sophie Kinsella pun since my sister (ok, my sister lagi. Nampak sangat yang kakak saya banyak mempengaruhu hidup saya kan) telah terbeli novel Shophaholic yang famous tu. Konon nya kakak saya nak memupuk semangat membaca tapi at the end, saya yang khatam baca buku tersebut sementara kakak saya tak habis membaca sehingga kini. Semenjak terbaca The Confession of Shopaholic, terus saya terjatuh hati dengan gaya penulisan yang simple dan hilarious oleh Sophie Kinsella ni. Seriously boleh tergelak sorang-sorang taw..

Setelah habis siri Shopaholic, saya teruskan pulak dengan Can You Keep A Secret also by Sophie Kinsella dan sekarang The Undomestic Goddess. Kalau nak tahu sipnopsis, saya cadangkan supaya google yer.. Pada saya buku ini menarik tapi saya lagi suka jalan cerita Can You Keep A Secret. Seperti kebiasaan nya, ending setiap buku yang ditulis oleh Sophie Kinsella akan berakhir dengan Happy Ending. Sebab tu saya suka =)

Next, saya tengah merancang untuk mengepow (ada gaji sendiri tapi tetap kedekut. hehehee..) En.suami belikan saya Twenties Girl. Can you tell me, is it worth to read?

No comments: