Tuesday, August 17, 2010

Beli satu jenis, dapat tiga jenis.

Hari ini, saya telah merajinkan diri membawa diri ke bazar Ramadhan. Al maklumlah, tinggal seorang rasa macam tidak berbaloi pula untuk memasak kan (ayat-ayat orang malas). hehee..

Dalam keheningan petang, saya meredah hujan yang agak lebat semata-mata untuk mendapatkan makanan berbuka. Aduiyai.. I really hate being alone at HOME. Cepat lah pulang mommy and daddy.. Sambil memandu, dalam kepala sudah berkira-kira untuk membeli nasi kerabu (ini angkara terbaca dalam blog pn.Zarin lah ni) dan kuih buah melaka.

Memandangkan saya di Ipoh dan bukan nya di Kelantan, maka sangat limited choice gerai yang menjual nasi kerabu. Ada satu gerai je, tapi saya tengok nasi kerabu dia takde kuah tumis macam yang dalam nasi kerabu pn.Zarin jadi saya tak jadi nak beli. Dan turn out membeli nasi beriyani kambing, muahaha.. dan dapat juga membeli kuih buah melaka itu =)

Dekat tajuk ada tiga jenis lauk kan? Mana datang lagi DUA lauk misteri itu. Saya masak?? jangan harap lah.. kikiki.. sangat pemalas ok untuk masak seorang makan. Yang sebenarnya, lagi dua lauk itu ialah hasil daripada lauk moreh di masjid berdekatan. Kebetulan, semalam adalah turn my dad organise moreh jadi orang di rumah pun dapat merasa sama lauk tersebut. Saya panaskan saje since lauk yang diberi semalam sangat banyak, tidak termakan seorang diri. Dan sangat kena pula dengan nasi beriyani sebab lauk moreh itu ialah ayam masak merah dan daging kicap. Memang rezeki.

Perlu ke sahur nanti makan lauk moreh juga?? Blerghh!!

1 comment:

Lady of Leisure said...

i pun dok teringat nasi kerabu sejak tengok kat blog zarin cuma tak cukup bahan lagi nak buatnya heheh.. atau i beli je lah nanti ekeke