Tuesday, November 23, 2010

seperti ingin berlari





Saya sakit perUt. Tengok gambar atas tu makin sakit pulak rasa. huh. Kawan baik saya dah datang. Setiap kali dia datang, mesti dia tak lupa tinggalkan kesakitan pada perut saYa.

Walaupun sakit, saya buat-buat lah sibuk supaya tak teringat kan sakit tu. Husband kata nak balik awal, risaukan saya katanya. Jadi disebabkan sakit, saya ingat nak masak simple je for dinner. Teringat kuewtiow basah dalam fridge, decide untuk goreng keowtiow jelah kan. Saya pun prepare lah bahan-bahan untuk masak sambil dalam kesakitan.

Saya rendam cili kering dalam air panas (untuk buat cili boh), saya bersihkan kuchai dah tauge, then saya nak basuh dan leraikan kuewtiow tu sehelai-sehelai lah. Bila saya ambil kuewtiow dari dalam fridge, kuewtiow tu dah melekat to each other. Keras pulak tu, bukan nya saya letak dalam freezer pun. Saya jadi nervous. Dengan perut sakit nyer. Dengan rasa nak term**tah nyer.

Then, saya dapat akal (ada mentol menyala atas kepala). Saya nak masuk kan kuewtiow tu dalam microwave lah, nanti mesti panas dan terlerai. Sebelum sempat saya masuk kan kuewtiow tu dalam microwave, saya dapat akal lain pula (mentol menyala dengan lebih cerah di atas kepala). Saya nak rendam kuewtiow tu dengan air panas lah.

Lepas dah rendam, kuewtiow tu ada yang terlerai tapi pecah-pecah dan pendek-pendek. Ada ke orang makan kuewtiow pendek ha? Pastu sakit perut lagi. Pastu dah tak dapat nak fikir (mentol atas kepala dah terpadam). Saya ambil kuewtiow tu dan letak dalam plastik sampah. Pastu pegi m**tah kat bilik air. Pastu rasa menyesal pegi buang sepeket kuewtiow.

Okie lah. Nak pergi kedai beli sepeket kuewtiow yang lain.
mode: sakit pewUt. shuuh.. GO AWAY, please!

No comments: