Tuesday, November 23, 2010

Dinner dan Breakfast

My husband telah keluar bekerja, maka tinggal lah saya seorang diri di rumah. Selalunya selepas hantar husband ke stesen komuter, saya mesti akan singgah membeli sarapan di gerai berhampiran rumah but somehow hari ni, kedua-dua gerai yang menjual sarapan tutup. Maka mahu sarapan apa yer..?

Mula nya terfikir untuk menggoreng kuewtiow kerang, tapi bila fikirkan yang saya baru sembuh dari diserang GOUT terus cancel. Pesakit GOUT perlu kurangkan penggambilan uric acid yer adik-adik. Uric acid ni pulak banyak terdapat dalam makanan laut dan daging merah taw. Nanti later-later saya cerita tentang pengalaman diserang GOUT ini yer.

Jadi nya, mahu sarapan apa ni..? Perut pula sudah semakin lapar minta diisi. Masa kerobek-kerobek dapur, TING!! terjumpa leftover malam semalam. Terus dipanaskan dalam microwave dan tak sampai 3 minit dinner cum breakfast saya telah siap =)




Jemput makan semua. ngehee..

1 comment:

zarin said...

bila masa miya kena gout? err miya, kak ina plak slalunya dinner cum lunch for next day hihi..b'fast mkn cereal or bread je :D