Tuesday, November 9, 2010

Megi Goreng

My momma tiada.. ke rumah my brother to look after Alya, my niece. Kat rumah ni tinggal lah me and my daddy. Kebetulan my brother, yang ada anak bernama Alya tu pun balik dari out-staiton di Penang dan singgah dulu at my parent's home ni sebelum pulang ke kL. Jadi, cuba teka siapa kah orang-orang yang berada di my parent house sekarang?

PANDAI!! ngehehehee..

Apa kaitan dengan Megi Goreng ni? Konpius ai..

Bila my momma tiada, automatically ai lah yang kena uruskan bab makan minum my daddy kan sebab ai perempuan. Menguruskan in the sense of my daddy beli lauk pauk tgh hari, ai cuma perlu masak nasi dan hidangkan lauk pauk. Then, malam pulak my daddy tanya nak makan di mana dan ai hanya perlu tolong suggest kan tempat best untuk dimakan. That easy. Tak masak pun sebab **L** sila isi sendiri tempat kosong tersebut yer. Dan one of the reason ai tak masak ialah, my dad hanya berselera makan if my momma yang masak. Wah. Alasan..

So, tonight my daddy ask me again, "Mahu makan apa?" Then, I said to him yang I tidak rasa mahu keluar so why not daddy and abang go ahead. Daddy said they wanna eat rice with siakap steam and ask me if I would like to have anything.

ME: err.. nak pesan.. nak pesan.. apa eh? haa! nak MEGI GORENG!
DADDY: nak MEGI GORENG? Lebih baik pegi dapur dan goreng megi sendiri..
ME: huwaa!!



Ai suka megi goreng yang begini. Kaler kehitam-hitaman dan tidak terlalu basah atau kering. Yummylicious nyer. Yang ini bukan lah pulak yang ai baru pegi masak tadi, it's from google ;p Anda-anda suka tak megi goreng? or pantang (diharamkan) makan megi di rumah?

No comments: