Sunday, May 9, 2010

Relaxing body and mind..

Seperti bakal-bakal pengantin yang lain, saya pun telah ke Jentayu spa untuk memanjakan diri disamping mengurangkan stress..

Ini adalah kunjungan pertama saya ke spa, harus lah berasa sedikit jakun kan.. Sebelum2 ni hanya buat facial sahaja. Agak susah untuk mencari proper spa di Ipoh, kerana kebanyakan spa adalah di rumah2 orang or di boutique pengantin. Jentayu spa ini baru sahaja di buka, very near to my house.

I did body massage, lulur/scrub, sauna, mandi susu, foot massage dan facial whick took about 4 hours to complete it. Part yang paling saya suka ialah lulur kerana semua bahagian yang berdaki degil akhirnya telah bersih dan kulit kelihatan gebu seperti baby =)

Part yang agak tidak suka ialah bersauna, punya lah panas kan.. berpeluh2 dan bila keluar dari sauna terasa agak pening dan dahaga. Saya hanya berjaya snap satu picture, itu pun gambar sebelum salin baju. Ingat nak ambil picture after finish everything tapi tempat2 tu pun dah agak messy since I dah guna kan nyer kan. hehehe..

Saya akan ke sini lagi, a week before my wedding =) Kali ini nak mandi bunga pula supaya masa kawin nanti kelihatan brseri2 seperti bunga. kikiki....


bilik menyalin pakaian

2 comments:

Lady of Leisure said...

bestnya pergi spa.. i pun dah about time dah ni nak kene pi spa menyental badan hehe..
btw salam perkenalan.
:)

mia said...

@lady: thanx for dropping by =)