Wednesday, November 26, 2008

mak..

Dalam hati rasa kosong. sepi. hampa. kosong. sepi.. jiwa merintih pedih..

mak..

I donno where to start and begin. yang pasti mak dah pergi. mak tidor dan x bgn2 lagi.. walau berjuta air mata yang tumpah, mak tetap x kan kembali.

Seawal 3pg mak bgn utk ke bilik air. bile selesai hajat, tiba2 mak rasa x daya nak kembali ke kamar tidor. sakit penat/mengah mak dtg lagi. mak melaung paggil cu. nasib baik cu terjaga dari tidor lalu memapah mak ke kamar tidor. selesai berbaring, mak langsung kaku x bergerak2 lagi. betapa mudah nya nyawa melayang dari jasad..semudah itu..

mia minta maaf sebab belum sempat bahagia kan mak.. mia minta maaf sbb jarang jenguk mak disebabkan kesibukan dunia. mia minta maaf x dpt tunaikan janji mia utk binakan sebuah rumah besar utk mak. terima kasih mak.. untuk kasih sayang yang melimpah ruah. untuk semangat yang mak slalu berikan dikala org lain mencemuh. mia tahu, mak bahagia di sana..

di kala ani buka dompet mak, betapa hancur luluh nya hati ni bila mia tahu yang gambar mia turut mak simpan dismping gambar2 org lain yang mak kasihi..

alfatihah untuk arwah mak yang selamat dikebumikan pada 24/november/08..

5 comments:

bedah said...

takziah..

"Apabila mati anak Adam, maka putuslah segala amalannya, kecuali tiga perkara.

Pertama, sedekah jariah yang pernah diberikannya ketika ia masih hidup,

kedua, ilmu yang dimanfaatkan,

ketiga, anak soleh yang mendoakannya”

semoga u wud do ur part bagi "harta" kedua n ketiga yg beliau tinggalkan ini dpt membantu beliau di sana... InsyaAllah...

Madam Robert said...

takziah.. hope u'll hanging fine there dear..

Anonymous said...

amelia..semoga mendapat kekuatan kesabaran. *hugs*

Anonymous said...

awak.. apa yang mampu bagi kita yang hidup ni adalah meperbanyakkan doa dan sedekahkan alfatihah kepada dia semoga roh dia ditempatkan dikalangan orang yang beriman..amin

Anonymous said...

dont be sad gurl...
sabar k...