Thursday, February 9, 2012

Lari jauh-jauh.

Hmm.. It's already 11.05pm.
Sepatutnya, saya sudah masuk tidor.
Ada perkara yang bermain di kepala..

Dulu.. saya selalu rasa nak lari.
Selalu rasa nak pergi jauh-jauh.
Nak tinggalkan semua perkara yang menyesakkan..
Nak jauhkan diri daripada semua orang yang saya kenal dan orang yang mengenali saya..
Apabila meningkat dewasa, saya sangkakan semua pemikiran itu akan hilang kerana pemikiran sebegitu adalah suatu pemikiran yang tidak matang..
Pemikiran seseorang yang merajuk dan mahu lari dari semua permasalahan.
LARI dari masalah dan TAKUT untuk berhadapan dengan masalah..

Tapi.. pemikiran sebegitu menghantui saya semula sekarang..
Saya berfikir secara tak matang..
Masih terfikir untuk lari..
Masih takut untuk berhadapan dengan masalah..
Malunya saya atas ketidak matangan itu.

Selepas lari, apa??
Gembirakah begitu??
Meninggalkan orang-orang tersayang dan duduk sendirian..

Mahu solat..
Mahu berdoa..
dan mahu tidor.
Bersendirian.

1 comment:

OmbakBaik said...

http://www.youtube.com/watch?v=Yznl-JJDle8 (ni link lagu zizan dan kaka) ilya bace entry amy trus tringat lagu ni sbb smlm asyik nyanyi aje...hehhehe utk suke2


jgn tensen2 k...semoga lebey tenang