Thursday, January 6, 2011

Hari ini..

Pagi tadi ketika bersiap hendak ke sekolah, mama baru sudah solat subuh. Mama cakap, 'cuba pusing sini, mama nak tgk mata tu..' Saya terus jer berpusing memandang mama. Then mama cakap, 'mata kamu time bangun tidor memang sembab ke?'

'memang macam tu lah mama, lagi lah semalam tak boleh tidor setelah dikejutkan oleh panggilan dari suami pukul 12am.' Bila mama tanya kenapa suami telefon tetengah malam buta, langsung terkedu tak tahu mahu beri jawapan apa..

Di tempat kerja pulak, student sibuk tanya, 'betul ke, teacher? betul ke?' siap nak tengok ic bagai.. Staff-mate yang rapat pula kecoh bertanya, 'eh, mana bunga? belum sampai lagi ke?' Saya hanya mampu senyum sebagai jawapan kepada setiap pertanyaan..

Apa yang mereka-mereka ni kecohkan sangat ni? Kenapa saya tak jawab bila mama tanya kenapa suami call tengah-tengah malam, kenapa student sibuk sangat nak tanya ic, kenapa staff-mate tanya bunga..?

Actually, todaY is my BIRTHDAY =) my dear husband call tgh-tgh mlm semata-mata nak wish birthdaY. Sebab tu saya tak tahu nak beritahu apa pada mama. Tak kan nak kecoh-kecoh birthday kan, sedangkan mama terlupa. hehehee.. My student pulak sibuk nak make sure kan betul ke hari ni birthdaY saya. Ntah dari siapa mereka tahu, saya pun tak pasti. My staff-mate tanya bunga sebab since saya start bekerja, saya akan dapat bunga from husband yang dihantar ke sekolah on my birthdaY =) but this year, ntah ke mana bunga saya menghilang.....

Balik rumah, salin baju. Pakai t-shirt husband and his boxer. Miss him badly. The best present for me is to see him smiling and be in his arm. TITIK.

3 comments:

jep said...

biaq btoi pakai boxer nuar? hahahhaha

zarin said...

sabar ye mia...next birthday insyaAllah dah boleh celebrate ngan husband dah
anyway happy birtday ye!

mia said...

@jep: pinggang kami sama size la. muahahaha..

@zarin: hopefully macam tu lah.. thanx for the wish and thought =)