Friday, June 19, 2009

Kepada yang berkenaan..

Yes, I am a teacher. Yes, I have to act like a teacher.
Saya mendidik anak bangsa saya dengan ikhlas x kira apa bangsa sekali pun.
Selain memberi ilmu, saya sering nasihat kan anak murid saya menjadi bangsa Malaysia yang baik di masa akan datang.
Saya doakan setiap kali selepas solat supaya pelajar-pelajar saya senang menerima ilmu yang saya berikan.

But recently, saya ada terima email yang sangat-sangat mengganggu hidup saya. Saya cuba bersabar dengan kerenah penghantar email tersebut. Dan akhir sekali ada seorang yg langsung unrelated to me, antar email yang mendakwa saya comment dkt site dia..? which is a bit confusing, coz I really have no idea about it. Apa ye address website tu? So that I can really drop by to comment. Apa ye agaknye dosa menfitnah orang lain..? Ya Allah, ampunkan lah dia sekiranya dia tidak tahu..

Mungkin orang yang sgt dia percayai itu ada agenda lain disebalik nyer. Tapi kenapa yer dia tuduh saya? Patut kah kite percaya kepada org yg suka memburuk-buruk kan org lain ni? Atau, dia sebenarnya menyembunyikan sesuatu disebalik sikap nye itu..?

Saya langsung x marah bile awak hantar email kepada saya kerana saya tahu awak tidak tahu. Saya tahu, awak x bersalah dan percayalah cakap saya yang kebenaran akan sentiasa muncul akhirnya. Saya maafkan awak kerana menuduh saya tanpa sebarang usul periksa. Jangan tinggalkan solat sebab solat lah yang akan membantu awak akhirnya..

Ini adalah yang pertama dan terakhir, tolong jangan ganggu hidup saya lagi. Beri saya peluang untuk hidup bahagia. Percayalah, satu hari nanti, bila Allah mengizinkan, awak akan nampak kebenaran nya..

2 comments:

bedah said...

"Apa ye agaknye dosa menfitnah orang lain..? Ya Allah, ampunkan lah dia sekiranya dia tidak tahu.."

"ignorance is a bliss"???

kamon, tu bukan excuse..ilmu ada di mana2...sesungguhnya al-Quran itu sempurna!

bedah said...

kepada yang berkenaan,

GET A LIFE!!!