Helo all. I’m on my way back to Ipoh by ETS choo choo train. This time I’m alone.. I do not fond night train even though agak kerap jugak lah I travel sebelah malam dengan ETS. You can hardly see anything outside since di luar sangat lah gelap, while di dalam train sangat terang dengan semua lampu dipasang di dalam setiap coach. I feel nauseas by only sitting and not able to look anything outside. Ala ala mabuk gitu. Kalau pandang ke tingkap, I can see my own reflection clearly. Tak ke mabuk camtu? Lupa pulak nak makan ubat mabuk kenderaan..
Usually, I akan naik 6.30pm train from Kajang to Ipoh. Kali ni, I bought last minute ticket dan hanya ada from KL Central to Tapah at 9.00pm. Yes, to TAPAH. It’s not a typing error. I dapat ticket tu pun sebab ada orang yang tak jadi naik and return the ticket to the counter. Nanti sampai Tapah, I turun dan nangis sorang-sorang. Hahaha. Tadi time the ticket collector datang, I told her yang I nak tambah perjalanan ke Ipoh and I need to pay extra 4 ringgit. The problem solved. Takdelah I kena tendang keluar train kat Tapah Road nanti yer.
Hmm.. let see, apa yang orang-orang dalam night train ni selalu buat while waiting to reach their destinantion. Like me, I’m typing to my netbook. Orang sebelah saya pulak tengah cuba online by using her phone. I can see a man buffer her nails. And just right now, a friend of that man potong kuku dalam train. Hehee.. Two Chinese lady tengah enak enak ketiduran. A couple next to me is discussing something, I guess they are discussing about their study since they are holding some kind of lecture notes. And most of people are sleeping.. Sedap kan tidor sejuk-sejuk begini ;)
So, apa yang you all selalu buat bila terpaksa travel during night time??
p/s: baru je sampai stesyen Kuala Kubu Bharu. Lambat lagi baru sampai stesyen terakhir- IPOH.
Monday, January 30, 2012
Saturday, January 28, 2012
Tamat CUTI.
Helo. Salam malam Sabtu ;)
Husband kita tengah galak menonton Liverpool vs Manchester United di ESPN.
Kita pulak langsung tak minat nak menonton bola.
Jadi sambil tunggu football match tu habis, kita serfing internet..
Sambil tu main Sim Social, sambil blogwalking, sambil call mak mertua, sambil lipat-lipat kain, sambil main Sudoku di blackberry.
Tapi tak abes-abes jugak lagi match tu. huh.
Esok sudah mahu pulang ke Ipoh. Sedey.
Sudah habes cuti seminggu.
Oh. Nak pergi packing barang lah.
bye.
Husband kita tengah galak menonton Liverpool vs Manchester United di ESPN.
Kita pulak langsung tak minat nak menonton bola.
Jadi sambil tunggu football match tu habis, kita serfing internet..
Sambil tu main Sim Social, sambil blogwalking, sambil call mak mertua, sambil lipat-lipat kain, sambil main Sudoku di blackberry.
Tapi tak abes-abes jugak lagi match tu. huh.
Esok sudah mahu pulang ke Ipoh. Sedey.
Sudah habes cuti seminggu.
Oh. Nak pergi packing barang lah.
bye.
Tuesday, January 24, 2012
Nasi Goreng for dinner.
Helo..
For dinner tonight, I made two type of nasi goreng.
Nasi goreng cina for him..
Simple je nasi goreng cina ni. Kita tumis bawang merah dan bawang putih yang ditumbuk halus dalam minyak yang panas. Then tumis bersama bawang besar dan cili hidup yang dihiris nipis. Masuk kan nasi putih sejuk, perencah nasi goreng cina Seri-Aji dan gaul rata. Kita pecahkan sebiji telur ke dalam nasi goreng tadi dan akhir sekali kita masuk kan daun bawang yang dipotong panjang-panjang. Hidang panas-panas. Berselera husband makan ;)
Kita goreng pula nasi goreng udang for me..
Nasi goreng udang ni pun sangat lah simple. Cara yang sama seperti nasi goreng cina tadi cuma instead of letak telur, kita letak kan udang. Dan daun bawang yang dipotong panjang-panjang tu, kita gantikan dengan sayur sawi. Disamping tu, kita gunakan juga perencah nasi goreng udang Seri-Aji. Mudah, cepat dan kenyang.
Kita bukan lah terlebih rajin untuk masak sampai dua jenis nasi goreng malam ni. Mulanya hanya mahu masak nasi goreng udang. Tapi my husband sekarang makan berpantang. Kalau dulu pantang jumpa sahaja, semua pasti makan. Sekarang kita pun naik pening bila dia sangat menjaga permakanan. Semua ni disebabkan oleh result darah yang diterima semasa husband sakit dahulu- kadar kolestrol dan uric acid dalam darah my husband melebihi dari normal.
Pening. Pening. Pening taw nak fikir hari-hari apa yang sesuai dimasak untuk si dia tu. hee..
For dinner tonight, I made two type of nasi goreng.
Nasi goreng cina for him..
Simple je nasi goreng cina ni. Kita tumis bawang merah dan bawang putih yang ditumbuk halus dalam minyak yang panas. Then tumis bersama bawang besar dan cili hidup yang dihiris nipis. Masuk kan nasi putih sejuk, perencah nasi goreng cina Seri-Aji dan gaul rata. Kita pecahkan sebiji telur ke dalam nasi goreng tadi dan akhir sekali kita masuk kan daun bawang yang dipotong panjang-panjang. Hidang panas-panas. Berselera husband makan ;)
Kita goreng pula nasi goreng udang for me..
Nasi goreng udang ni pun sangat lah simple. Cara yang sama seperti nasi goreng cina tadi cuma instead of letak telur, kita letak kan udang. Dan daun bawang yang dipotong panjang-panjang tu, kita gantikan dengan sayur sawi. Disamping tu, kita gunakan juga perencah nasi goreng udang Seri-Aji. Mudah, cepat dan kenyang.
Kita bukan lah terlebih rajin untuk masak sampai dua jenis nasi goreng malam ni. Mulanya hanya mahu masak nasi goreng udang. Tapi my husband sekarang makan berpantang. Kalau dulu pantang jumpa sahaja, semua pasti makan. Sekarang kita pun naik pening bila dia sangat menjaga permakanan. Semua ni disebabkan oleh result darah yang diterima semasa husband sakit dahulu- kadar kolestrol dan uric acid dalam darah my husband melebihi dari normal.
Pening. Pening. Pening taw nak fikir hari-hari apa yang sesuai dimasak untuk si dia tu. hee..
Monday, January 23, 2012
need a break?
Hye.
We've been here yesterday ;)
Staying there for only one night.
Untuk relax. Untuk berdua-duaan. Untuk merasai kesejukan di puncak.hee..
Nothing much that we did, rather than jalan-jalan di sekitar first world plaza.
Then, pergi makan-makan..
Then, at the very last minutes, decided untuk try the indoor park games.
Teringin nak main outdoor games tapi rasa macam dah too old for that. hahaha.
Terpaksa berpuas hati je dengan indoor games yang kebanyakkan nya ialah family rides or children rides.
Since belum ada rezeki untuk dapat child, kami cuba lah dulu all the rides inside the indoor park.
Bila dah ada anak nanti boleh datang semula bawa anak. kot..
kami naik this floating thingy yang round slowly inside the indoor park.
All the pictures above were taken on the floating ride.
Then, naik bumper car sampai DUA kali sebab husband I rupa-rupanya tak pernah naik bumper car masa kecik-kecik dulu. Enjoy giler pakcik tu dapat main bumper car yer..
Since the queue was not so long, boleh la I layankan naik bumper car sampai dua kali.
Sempat juga naik indoor express ride ni. Even at first husband refuse to join, but I manage to persuade him. hehehee..
It's just a short break but we really enjoy spending time with each other..
so, where's next desnination??
We've been here yesterday ;)
Staying there for only one night.
Untuk relax. Untuk berdua-duaan. Untuk merasai kesejukan di puncak.hee..
Nothing much that we did, rather than jalan-jalan di sekitar first world plaza.
Then, pergi makan-makan..
Then, at the very last minutes, decided untuk try the indoor park games.
Teringin nak main outdoor games tapi rasa macam dah too old for that. hahaha.
Terpaksa berpuas hati je dengan indoor games yang kebanyakkan nya ialah family rides or children rides.
Since belum ada rezeki untuk dapat child, kami cuba lah dulu all the rides inside the indoor park.
Bila dah ada anak nanti boleh datang semula bawa anak. kot..
kami naik this floating thingy yang round slowly inside the indoor park.
All the pictures above were taken on the floating ride.
Then, naik bumper car sampai DUA kali sebab husband I rupa-rupanya tak pernah naik bumper car masa kecik-kecik dulu. Enjoy giler pakcik tu dapat main bumper car yer..
Since the queue was not so long, boleh la I layankan naik bumper car sampai dua kali.
Sempat juga naik indoor express ride ni. Even at first husband refuse to join, but I manage to persuade him. hehehee..
It's just a short break but we really enjoy spending time with each other..
so, where's next desnination??
Friday, January 20, 2012
Choo Choo Train
Oola~~
My husband and I are inside the choo choo train ni.
Dalam ETS sudah ada wifi okie ;)
So kalau sesiapa yang sudah jemu duduk-duduk sahaja tu, boleh la serfing internet.
Kepada anda-anda yang ingin pulang ke kampung sempena cuti perayaan tahun baru cina ni, semoga selamat sampai ke destinasi.
Kami berdua terbalik pulak, dari kampung, ingin pulang ke Kajang ;)
Esok husband dah rancang nak pergi somewhere.
Somewhere yang dekat-dekat jer..
Tak perlu naik flight bagai..
Just a short break from the normal stressful life.
Harap-harap sempatlah update tentang Phuket Day 3 and Phuket Day 4 sebelum update tentang short vacation ini pula yek.
Oh. Saya cuti seminggu hokey. Happy Holiday to all.
Nak ang pow.Eh.
My husband and I are inside the choo choo train ni.
Dalam ETS sudah ada wifi okie ;)
So kalau sesiapa yang sudah jemu duduk-duduk sahaja tu, boleh la serfing internet.
Kepada anda-anda yang ingin pulang ke kampung sempena cuti perayaan tahun baru cina ni, semoga selamat sampai ke destinasi.
Kami berdua terbalik pulak, dari kampung, ingin pulang ke Kajang ;)
Esok husband dah rancang nak pergi somewhere.
Somewhere yang dekat-dekat jer..
Tak perlu naik flight bagai..
Just a short break from the normal stressful life.
Harap-harap sempatlah update tentang Phuket Day 3 and Phuket Day 4 sebelum update tentang short vacation ini pula yek.
Oh. Saya cuti seminggu hokey. Happy Holiday to all.
Nak ang pow.Eh.
Subscribe to:
Posts (Atom)
