On this entry, I've mention yang I did double job kan..
The second job I did was actually not about MONEY..
And I did said yang kita tak sampai hati nak turn someone down kan..
Someone tu ialah orang yang offer kita with the second job.
He is one of my parent's friend.
Awal tahun ini dia buka sebuah tuition centre dan tentu you all boleh agak apa dia second job saya kan.
Since I respect him as one of my parent's friend, that's why I accepted the position.
And it's really not easy..
NOT. NOT. NOT. easy.
To be frank, dah tiga kali kita minta untuk berhenti tapi ditolak oleh owner pusat tuition tu. What should I do??
(a) Komplot dengan student untuk beritahu beliau that I'm not a good teacher.
(b) Dengan sengaja tidak datang ke pusat tuition pada hari yang sepatutnya.
(c) Pura-pura sakit during the tuition daY dan minta excuse untuk tidak mahu attend.
(d) Berdoa permohonan pertukaran diluluskan dan tidap perlu buat double job lagi.
Which one??
Wednesday, May 4, 2011
Tuesday, May 3, 2011
Chomel..??
ha~ha~di~ha~
banyak kan entry kita hari ini ;p
This time saja kita letak my latest picture taken during the kenduri.
Padahal, sekarang ni sangat benci nak upload picture kita samada di facebook or mana-mana sebab kita dah jadi GEMOK macam gergasi. MALU. oh.
Sadis nya life kita, tak dapat terima hakikat memiliki susuk tubuh yang GEMOK.
Sebelum ni memang tak KURUS pun. okie. okie.okie.
Memang the main point, nak tunjuk part kepala sahaja supaya bahagian yang gemok-gemok tu tidak kelihatan.
Bukan untuk tayang jerawat. BUKAN okie.
Bukan juga untuk tayang make up. Sebab memang tak reti make-up pun.
Kita sebenarnya nak tunjuk style hijab kita tu. hee.. *senyum sipu-sipu.
simple jer padahal, tapi sebab kawan kita suka and dia cakap nampak CHOMEL.
and.. actually, I learn it from Hana Tajima at youtube.
Suka sangat sebab style Hana Tajima is simple and applicable.
Cepat sumer, gi buka youtube!! =)
banyak kan entry kita hari ini ;p
This time saja kita letak my latest picture taken during the kenduri.
Padahal, sekarang ni sangat benci nak upload picture kita samada di facebook or mana-mana sebab kita dah jadi GEMOK macam gergasi. MALU. oh.
Sadis nya life kita, tak dapat terima hakikat memiliki susuk tubuh yang GEMOK.
Sebelum ni memang tak KURUS pun. okie. okie.okie.
Memang the main point, nak tunjuk part kepala sahaja supaya bahagian yang gemok-gemok tu tidak kelihatan.
Bukan untuk tayang jerawat. BUKAN okie.
Bukan juga untuk tayang make up. Sebab memang tak reti make-up pun.
Kita sebenarnya nak tunjuk style hijab kita tu. hee.. *senyum sipu-sipu.
simple jer padahal, tapi sebab kawan kita suka and dia cakap nampak CHOMEL.
and.. actually, I learn it from Hana Tajima at youtube.
Suka sangat sebab style Hana Tajima is simple and applicable.
Cepat sumer, gi buka youtube!! =)
terjun dari tingkat TIGA- part II
Dah ada mood menulis semula. So kita sambung from previous entry okie..
My husband and I turun ke ground level to search for Eduardo. Kami pergi ke arah bawah balkoni rumah to make sure E-dodo tidak mati terhempas. I did ask one of the neighbour, tapi mesti lah our neighbour tak tahu Eduardo since he is indoor cat. Langsung tak pernah keluar rumah melainkan diangkat dalam carrier..
On the way there, tiba-tiba husband ternampak seekor kucing di bawah sebuah kereta dan tanya saya, "is it him..?" and I said, "yes, it looks like eduardo.." Ya Allah, bersyukur tak terkira kerana Eduardo still alive and did not escape. When he listen to us calling out his name, terus dia keluar dari kereta dan pergi ke arah my husband. Okie.. Eduardo love him more. FINE.
Effect from terjunan itu, muka E-dodo dah tak hensem, ada kesan luka. Mulut sakit kot sebab dah jarang berbunyi. Kaki terseliuh kot sebab dah jarang lari-lari kejar tikus mainan. Other than that, he's fine. Itu apa yang the Vet told us. For the time being, we feed him with the soft food and also ubat dan vitamin..
Mungkin E-dodo tak kan faham, but we love you dearly.. sila lah jangan terjun lagi from the balcony. We are trying to find you a female Bengal as your partner okie..
p/s: dear husband.. me and Eduardo love you dearly =) buy us a female Bengal please. please. please.
My husband and I turun ke ground level to search for Eduardo. Kami pergi ke arah bawah balkoni rumah to make sure E-dodo tidak mati terhempas. I did ask one of the neighbour, tapi mesti lah our neighbour tak tahu Eduardo since he is indoor cat. Langsung tak pernah keluar rumah melainkan diangkat dalam carrier..
On the way there, tiba-tiba husband ternampak seekor kucing di bawah sebuah kereta dan tanya saya, "is it him..?" and I said, "yes, it looks like eduardo.." Ya Allah, bersyukur tak terkira kerana Eduardo still alive and did not escape. When he listen to us calling out his name, terus dia keluar dari kereta dan pergi ke arah my husband. Okie.. Eduardo love him more. FINE.
Effect from terjunan itu, muka E-dodo dah tak hensem, ada kesan luka. Mulut sakit kot sebab dah jarang berbunyi. Kaki terseliuh kot sebab dah jarang lari-lari kejar tikus mainan. Other than that, he's fine. Itu apa yang the Vet told us. For the time being, we feed him with the soft food and also ubat dan vitamin..
Mungkin E-dodo tak kan faham, but we love you dearly.. sila lah jangan terjun lagi from the balcony. We are trying to find you a female Bengal as your partner okie..
p/s: dear husband.. me and Eduardo love you dearly =) buy us a female Bengal please. please. please.
terjun dari tingkat TIGA.
Hujan. Siap dengan kilat dan guruh yang berdentum dentam.
Kita nak sangat tidor siang. Setiap pagi bila kita celik je biji mata dan realize yang hari tersebut hari bekerja, mesti kita terus aim yang balik jer dari keje tgh hari nnt, mesti nak tidor siang. Sebab kita tiap-tiap pagi rasa macam tak cukup tidur. haish..
Tapi itu cuma angan-angan, kenyataan nya sangat lah susah untuk ada masa tidor-tidor siang ni. Every day, even waktu bekerja dah habis, mesti ada juga kerja yang perlu disiapkan di rumah. Nak tidor siang pun rasa tak boleh nak lena kerana teringatkan kerja-kerja menunggu yang bagai tiada hari esok. ceh.
Our Eduardo dah balik ke rumah kami bersama saya on last Friday. Memang project mating tu dah gagal since dalam masa seminggu bersama the persian cat pun nothing had happened. Since it was a long weekend, immediately after we (me and my parent) arrived at our place untuk antar Eduardo dan fetch my dearly husband, kami-kami together with my sister's family terus ke Kuala Kelawang, Jelebu for a cousin's wedding. We stayed for a night at Kuala Klawang hotel since the wedding was on Saturday.
It was not about the wedding but about our poor Eduardo.. we get back to our house on Saturday evening after the wedding and found out that Eduardo was not at HOME. Sangat pelik to enter the house without Eduardo yang akan sentiasa tunggu di muka pintu. CEMAS okie.. mula fikir yang bukan-bukan.
Paling logic sekali ialah Eduardo terjun from the balcony since we always open the balcony for him to melepak-lepak there. But, our house is at level 3!! Tinggi nya Eduardo terjun. Belum sempat my husband rehat or tukar baju, I ask him together with me to find Eduardo at the ground level...
* rasa macam dah sangat panjang menulis, to be continue later... =)
Kita nak sangat tidor siang. Setiap pagi bila kita celik je biji mata dan realize yang hari tersebut hari bekerja, mesti kita terus aim yang balik jer dari keje tgh hari nnt, mesti nak tidor siang. Sebab kita tiap-tiap pagi rasa macam tak cukup tidur. haish..
Tapi itu cuma angan-angan, kenyataan nya sangat lah susah untuk ada masa tidor-tidor siang ni. Every day, even waktu bekerja dah habis, mesti ada juga kerja yang perlu disiapkan di rumah. Nak tidor siang pun rasa tak boleh nak lena kerana teringatkan kerja-kerja menunggu yang bagai tiada hari esok. ceh.
Our Eduardo dah balik ke rumah kami bersama saya on last Friday. Memang project mating tu dah gagal since dalam masa seminggu bersama the persian cat pun nothing had happened. Since it was a long weekend, immediately after we (me and my parent) arrived at our place untuk antar Eduardo dan fetch my dearly husband, kami-kami together with my sister's family terus ke Kuala Kelawang, Jelebu for a cousin's wedding. We stayed for a night at Kuala Klawang hotel since the wedding was on Saturday.
It was not about the wedding but about our poor Eduardo.. we get back to our house on Saturday evening after the wedding and found out that Eduardo was not at HOME. Sangat pelik to enter the house without Eduardo yang akan sentiasa tunggu di muka pintu. CEMAS okie.. mula fikir yang bukan-bukan.
Paling logic sekali ialah Eduardo terjun from the balcony since we always open the balcony for him to melepak-lepak there. But, our house is at level 3!! Tinggi nya Eduardo terjun. Belum sempat my husband rehat or tukar baju, I ask him together with me to find Eduardo at the ground level...
* rasa macam dah sangat panjang menulis, to be continue later... =)
Thursday, April 28, 2011
Draft.
Kadang kala, kita nak sangat update blog.. then bila kita start nak type, tetiba jer rasa macam I couldnt put it into words.. or kadang kala dah tulis pun few lines, then rasa macam mati idea.. so terus tak publish dan terperam je kt draft kan.. So, this time, kita nak share apa yang terperam dalam draft tu =)
"Macam nak share something..
but I am so sleepy.."
"Banyak nya perkara dalam kepala sekarang..
Penat nya bekerja, setiap hari pun rasa macam tak cukup tidor dan rehat..
Bila kita beritahu dia yang kita buat double job, dia gelak kan kita pulak.
Rasa macam mahu quit salah satu kerja tapi macam tak sampai hati nak turn someone down.
Lagipun, macam tolak rezeki jer kan?
Kenapa rasa macam menulis tapi tiada soul eh..??"
"Kadang aku tak mampu kuat lagi. Kadang ku cuba gagah kan diri..
Hidup bukan semudah lirik lagu Aishiteru, "bila kau rindu pejamkan matamu..Dan rasa kan a... a... ku...."
Allah tak akan menguji hambanya di luar kemampuan kan. Aku sedar dengan warasnya dan selalu ingatkan diri. Jauh dari suami adalah satu ujian dari Allah. Dan Allah hanya akan uji orang2 yang kuat kan.."
"What a Monday...
Sometimes I do feel that I'm having mood disorders. Ke sebab PMS or aging eh??"
Itu hanya a few jer.. banyak lagi actually.. Memang kita rasa kita tulis macam dah takde soul sekarang. Merepek jer. Atas faktor aging kah?? btw, kita tahu lagu Aishiteru tu pun sebab husband tag the video to my FB. Then, bila kita tanya dia, why he tag me. Husband cakap saja nak kasi kita dengar.
Guys with EGO. Susahnya dia nak mengaku yang lirik tu is how he feel about me. haish..
"Macam nak share something..
but I am so sleepy.."
"Banyak nya perkara dalam kepala sekarang..
Penat nya bekerja, setiap hari pun rasa macam tak cukup tidor dan rehat..
Bila kita beritahu dia yang kita buat double job, dia gelak kan kita pulak.
Rasa macam mahu quit salah satu kerja tapi macam tak sampai hati nak turn someone down.
Lagipun, macam tolak rezeki jer kan?
Kenapa rasa macam menulis tapi tiada soul eh..??"
"Kadang aku tak mampu kuat lagi. Kadang ku cuba gagah kan diri..
Hidup bukan semudah lirik lagu Aishiteru, "bila kau rindu pejamkan matamu..Dan rasa kan a... a... ku...."
Allah tak akan menguji hambanya di luar kemampuan kan. Aku sedar dengan warasnya dan selalu ingatkan diri. Jauh dari suami adalah satu ujian dari Allah. Dan Allah hanya akan uji orang2 yang kuat kan.."
"What a Monday...
Sometimes I do feel that I'm having mood disorders. Ke sebab PMS or aging eh??"
Itu hanya a few jer.. banyak lagi actually.. Memang kita rasa kita tulis macam dah takde soul sekarang. Merepek jer. Atas faktor aging kah?? btw, kita tahu lagu Aishiteru tu pun sebab husband tag the video to my FB. Then, bila kita tanya dia, why he tag me. Husband cakap saja nak kasi kita dengar.
Guys with EGO. Susahnya dia nak mengaku yang lirik tu is how he feel about me. haish..
Subscribe to:
Posts (Atom)

